A 2018-as évet szájalakításilag megnyitom!

Megejtettem az idei első látogatást a fogorvosnál, ideje összefoglalnunk, hol is állunk, mi is van jelenleg a számban és merre haladunk tovább.

a_2018-as_evet_szajalakitasilag_1.png

Amit először megfogalmaztam a fogorvosi székben elterülve, január első hetében Gyarmati doktornőnek, hogy bármennyire is perverz kívülről nézve, de én vágyok ide, a rendelőbe. A hónapok során kialakult bennem egy ilyen furcsa vonzalom a fogászat iránt. Számolom a napokat, amikor újra mehetek és kimondottan szeretek ott lenni. Promózhatnám, hogy mennyire profik, meg mennyire jó csapat, de nem feltétlenül erről van szó. Mert nem hiszem, hogy a főnök kiadja reggel az utasítást, hogy mosolygás indul és onnantól zárásig mindenki kedves lesz, segítőkész és közvetlen.
giphy-downsized_1.gif

Valahogy a helynek van egy olyan atmoszférája, ami miatt az ott dolgozók és a páciensek is fel tudnak oldódni. Jó, lehet, hogy az a hölgy, aki legutóbb feldagadt arccal ült a recepción, nem annyira volt oldott, de többségében a lazaság jellemzi a rendelőt. 

eb91edbcd46601b6f55a47fb77855156.jpg

Ezt a lelki részét azért hangsúlyozom, mert rengeteget dob egy fogorvosi kezelésen (főleg amikor az olyan maratoni, mint az én esetemben), ha az ember nem gyomorideggel várja a havi látogatást. Természetesen kell hozzá a páciens nyitottsága is, valamint a jó kommunikáció mindkét féltől. Ám mindemellett a tanácsom változatlanul az, hogy a fogszabályzás előtt igenis menjen el több helyre az ember, mert az árak mellett a rendelők hangulata és a fogorvos személyisége is rendkívül változó lehet. 

Na, de vissza hozzám és a számhoz. Letudtuk a hathetente végrehajtott kötelező köröket: tappancsokat kinyitni, drótívet kivenni, fogkőeltávolítás szükség szerint. Megkaptam, hogy tiszták a fogaim, szóval jól működik a szájápolásom. Csak ültem párás tekintettel a dicsérő szavak után, mint egy féléves terrier, amikor először kap kekszet, mert visszahozta a botot. Jólesik hallani, hogy van értelme az állandó suvickolásnak meg fogkefetesztnek.

giphy-downsized_8.gif

Szerencsére vannak már változások fogilag is. Kellett hozzá egy-két elég cifra megoldás, de kijelenthetem, hogy sínen vagyunk.    

Egyrészt mostmár minden fogam be van kötve a rendszerbe. A jobb hátsó bölcsességfogamról több alkalommal is lepattant a bracket, így oda egy apró kampó került és egy gumicsíkkal van összekötve az közvetlen mellette álló fogak tappancsaival. Hatásos, cserébe még egy pont a számban, amire külön oda kell figyelni fogmosáskor.

Kaptam egy hasonló kampót a fogsorom bal felső oldalára is, ez a harapáskorrekcióhoz kell. Ebbe is tudok már gumikarikát akasztani, még inkább megbolondítva a gumizási szertartást.

Ezekről hamarosan jelentkezem egy képanyaggal is.

Hol vagyunk most? 

Tavaly ilyenkor, ahogy mondani szokás, még egy kósza gondolat sem volt a blogírás részemről. 2017 januárjában javában azon őrlődtem, mikor végezzem el a betervezett orrsövény-műtétemet, a fogszabályzó-viselést nem igazán tudtam még hová tenni. 

Azt viszont láttam az online térben galoppozva, hogy nem sok fogszabályzással foglalkozó blog van. Amik vannak, azok sem mozdulnak túl a rendszeres fogorvosi látogatás leírásán. Szóval egyszerűen arra gondoltam, lehetne ezt másképp is csinálni.

giphy-downsized_13.gifAztán amikor túl voltam a beavatkozáson és megvoltak az első fogászati vizsgálatok is, megírtam 3-4 posztot. Ennyi volt az alap, ezután aktiváltam a legelső, bemutatkozó írást.

A további történéseket már mind olvashattátok hétről hétre. Menet közben formálódott a profil is és jelentősen nagyobb szegmensben mozogtam, mint előzőleg terveztem.

De nézzünk néhány számot az eddig eltelt időszakból:

  • 1 tönkrement elektromos fogkefe
  • 5 liter elöblögetett szájvíz
  • 8 darab elhasznált fogkefe
  • 11 fogorvosi konzultáció
  • 44 blogbejegyzés
  • 63 vita a feleségemmel a szájápolási cikkek folytonos vásárlása miatt
  • 2430 Ft parkolási bírság (mindig nézzétek meg, jött-e SMS a mobilparkoláskor. MINDIG. Még akkor is, ha a fogászatra rohantok)

Mi jön idén?

Robogunk tovább a dentál vonaton, nincs megállás. Jönni fog még több interjú, még több tapasztalat egyrészt tőlem, másrészt más sorstárstól. Terveim szerint még nagyobb hangsúlyt fektetek a mindennapi szájápolás során felhasználható, gyakorlati tippekre, eszközökre. Továbbra is szeretnék írni a már bemutatott kiegészítő kezelésekről, mint a logopédia, gyógytorna, de ki fogunk térni a fogorvosi rendelők világára is.

Köszönöm Nektek, hogy követtek, hogy olvastok, hogy itt vagyunk egymásnak.

És akkor az évet hivatalosan, szájalakításilag és fogszabályzás-ügyileg megnyitom!

Nézzetek rá néha az Instagram oldalamra, figyeljétek az új posztokért a Facebookot és használjatok mindig puha fogkefét!