Vendégségben Cosmo-falván - Cosmopolitan Blogger Day 2017

Mi keresnivalója van  egy 30 éves családapának egy Cosmopolitan rendezvényen? Alapvetően semmi. Ám ha hozzáteszem, hogy ez egy országos blogger és influencer találkozó volt, akkor mindjárt más a cosmogirl fekvése.

20171026_083019.jpg

Egy jóbarátom hívta fel a figyelmemet a Cosmopolitan Blogger Day-re, amit második alkalommal hozott tető alá a magazin. Ugye engem ebből a blogger rész érint, mivel alapjáraton az újság számára sem korcsoport, se célközönség ügyileg nem vagyok érintett. Viszont imponált az előzetesen belengetett program, illetve furdalt a kíváncsiság, milyen lehet a miliő egy ilyen összejövetelen. 

Hajnali fél 5-kor keltem, vonatoztam, de megérte, odaértem a welcomra. A bejutás után kötelező kép egy indokolatlanul elhelyezett lufi-unikornissal, majd mehetett egy felderítő kör, hova is kerültem.

22730367_318506961950400_7214334558678251101_n.jpg

Azt sejtettem, hogy lesz néhány szponzor jelen, de azt csak a helyszínen raktam össze, hogy bizony ott sok babér nekem nem terem. Maybelline meg Loreál Paris, szóval női vonalak. Aztán megláttam, hogy van Paco Rabane stand. Na azt becélzom, a One Million nagy kedvenc volt egy időben. A pult mögött egy valószínűtlenül fényesre epilált mellkasú srác volt a host, akin deréktől felfelé csak egy zakó volt. Rajtam is zakó volt, csak én ókonzervatív módon, inget is vettem fel. Lányos...vagy fiús... vagy egyszerűen heteroszexuális zavaromban végül nem konzultáltam a kétméteres Ken babával. 

Na, de végre a programról. Steiner Kristóf, akiről legutóbb még a VIVA-s időkből voltak emlékeim, nagyon pozitív csalódás volt. Végig ő moderált, nagyon helyesen, a lényegesebb kerekasztal beszélgetéseket ő koordinálta, a nap végén pedig mint újságíró is mikrofont kapott, rendkívül értelmes hozzászólásokat felmutatva. Ezt kiemelem, mert azért voltak gyengébb felszólalók is. 

Ha osztályozni akarom az előadókat, több csoportot tudok említeni. Voltak, akik iszonyatosan nagyot alakítottak. Például Dr. Újszászi Bogár László retorikatanár, vagy az RTL Klub kreatív producere, Schiwert-Takács László egyértelműen megmutatták, hogyan kell kiállni egy pódiumra. Vérprofik voltak és volt mondanivalójuk is.

Aztán prezentáltak olyanok, akikben már nem éreztem az átütő erőt, de látszott, hogy van mögöttük munka, és jogosan vannak ott, ahol. Oravecz Nóra számomra egyértelműen sokkal jobb író, mint előadó. De PamKutyáék is meglepően visszafogottak voltak. Úgy tűnt, hogy a live megjelenés nem annyira fekszik nekik, de hát nem is ez a fő profiljuk. A Youtube videókat addig vagdossák, amíg jó nem lesz...

Rubint Réka és kompániája is jelen volt, tekintve, hogy együttesen több támogatójuk van, mint a komplett magyar parlamenti ellenzéknek. Ők inkább aranyosak, mint építőek számomra. Rékát még csak-csak értem, de Rella és Lara már abszolút nem világos. Biztosan fel tudnak mutatni ők is számos értékes dolgot, de szinte biztos vagyok benne, hogy azért van ekkora közösségük, mert Rubint és Schobert a vezetéknevük. 

Az erő akkor szállt ki lábamból, amikor négy hölgy lányka ment fel a színpadra 'Az ezer lájkos outfit fotó' session apropóján. Az tagadhatatlanul az én hibám, hogy nem ismertem egyiküket sem. Az megint az én fogyatékosságom, hogy nem tudom értékelni azt a jelenséget, amikor lányok lefotózzák magukat/egymást szép/drága ruhában szép/ismert helyeken. De amikor felvetődött, hogy egy-egy fotót 3-4 különböző mobilalkalmazásban is kezelnek, ami képenként akár 1-1,5 óra is lehet, ott azt mondtam, hogy vagy ők, vagy én látok valamit nagyon rosszul.

20171026_083107.jpg

Amúgy kicsit azt vártam volna, hogy a klasszikus blogok nagyobb teret kapnak, ehhez képest inkább a Youtube és az Instagram voltak terítéken. Persze csalódott nem vagyok, minden jó tanácsot szívesen fogadok.

Sok ismerősöm még nincsen a közegből, de Zsunak a Konstruktív blogról nagyon örültem. Kövessétek, olvassátok, megéri.

És a miliő milyen volt? Én vidéki srác vagyok. Az is maradok már valószínűleg mindig, függetlenül attól, hogy faluról Debrecenbe költöztem. És bizony nekem felemelő volt, amikor az ebédnél Hajas Laci szedi előttem a levest, mögöttem meg az a Görög Zita áll, aki fiatalkoromban a szexuális ébredésem egyik fő mozgatórugója volt.

Összességében nagyon tanulságos nap volt, és azt kell mondanom, hogy voltak értékes pillanatok. A Cosmo magazint nem kívántam meg, de ha lesz hasonló esemény, rám számíthattok.