Tesztüzem: Minden, amit az utóbbi időben a számba raktam. Olcsón!

Beszereztem néhány érdekességet a napi szájmenti rutinhoz. Lássuk mi hogyan muzsikál!

giphy-downsized_1_1.gif

Az a jó a szájápolásban, hogy minden, amit felhasználsz közben, az fogyócikk. Így folyamatosan pótolni kell őket, vagyis ki lehet próbálni mindig valami újat. Persze vannak a lojális vásárlók, akik márka- és/vagy termékhűek, így például csak egy bizonyos fogkrémet tesznek a kosárba. Ők azok, akik komoly vitákat folytatnak a kedves párjukkal, amikor szegény pára egy "ócska" Colgate fogkrémmel tér haza.

- Nem hiszem el, hogy ennyit nem lehet megjegyezni! Képes vagy az első akciós sz@rt levenni a polcról? Nem megmondtam, hogy csak Sensodyne-t használok?

Hála istennek, én nem vagyok ennyire hűséges semmihez, engem inkább a mindig újabb termékek villanyoznak fel. Így nálunk ez hangzott el a minap:

- Hová tűnt az ötezres, ami a tárcádban volt?

- Vettem egy kenyeret...ööö... aztán megtettem a magyarokat a tippmixen a maradékkal.

- Engem nem versz át! Tuti megint vettél egy idétlen rezgő fogkefét meg valami rágógumi ízű szájvizet! 

És tényleg. Van ugyanis a sima mezei fogkefék és az elektromos csodák között egy hajszálvékony mezsgye. Az úgynevezett pulzáló fogkefék. Ezek ceruzaelemmel működnek, viszont nem forognak-pörögnek, csak a sörték fickándoznak. Nem nagy a kínálat belőlük, én az Oral-B Pro-Expert Pulsar fantázianevű eszközre ruháztam be (leértékelve 999 Ft). Elég testes darab, gumis, jól esik megfogni. Érződik, hogy ezzel bizony foglalkoztak a tervezők. A KI/BE gombon kívül a feje az, amivel igazán kitűnik a fogkefe-társadalomból.   

 nevtelen.JPG

dscf2338.JPG

 A kék, fehér és zöld "medium" sörték között ott figyelnek a hiperaktív sárga lamellák. Focinyelven ők a csapatban a zongoracipelők, ők rezegnek majd a használat során. Itt kezdődtek a problémák. Ugyanis az én érzékeny, fogszabályzós fogaim hiába igénylik az ápolást, ez a mértékű törődés túlzásnak bizonyult. Az alsó fogsoromra szinte csak jelzésértékűen tudtam ráengedni a gépszörnyet, holott elméletileg a hagyományos fogmosó mozdulatokkal kellene operálni. Na én nem operáltam semmivel, fél perc után meggyőzött a teszt, hogy ez nem az én játékszerem lesz. Ám kárba nem veszett, ugyanis a feleségem az ő ép és gyönyörű fogsorán remekül tudja használni. Elmondása szerint pont annyira erős a vibrálás, ami még elfogadható.  

Ezután gondoltam, úgy fair, ha a másik oldalt is kipróbálom. Tehát valami nagyon puhát, nagyon fogszabályzósat. Milyen meglepő, van ilyen termékcsoport is: speciálisan fogszabályzóhoz kialakított puha sörtéjű kefék.

A Curaprox eleve ebben utazik, fogkeféik csak soft fejjel készülnek. A fogszabályzósoknak készült, Curaprox CS 5460 Ortho darabbal viszont ráraknak még egy lapáttal: Ultra Soft.

nevtelen2.JPG

Legutóbb az ultrahangos fogkőszedésnél nem annyira jött be a nyelvészkedésem ultra vonalon, de most biztos voltam benne, hogy nem tévedhetek. És igazam lett: valami mennyei puhaságot ad a fogkefe. A feje értelemszerűen a szabályzó ívéhez van kitalálva, a középső, sárga sörtesör rövidebb. Azt hinnénk, hogy ez már csak ilyen műfogás, miszerint a gyártó lehúzza a balfék vásárlót, aki ha kifizetett több százezret a fémkeretre, azt az 1-2 ezret már nem fogja sajnálni a hozzá való fogkeféért. De nem így van, ez a fogkefe csoda. Jönnek a károgók, hogy majd biztos fogkövem lesz a túl puha fejtől, mert nem szedi le rendesen a lepedéket. Ezt is cáfolnom kell, ugyanis határozottan érzed (és látod), hogy a fogszabályzót és a fogfelszínt is alaposan takarítja.

Van egyébként sima fejű, hagyományos verziója is, tehát azoknak sem kell kimaradniuk a jóból, akik nem akarják az "ortopéd" fejet használni. 

Az már csak hab a tortán, hogy a cég svájci (ezt hirdeti is a fogkefe nyelén elég egyértelműen), szóval ezt nem fogod Kínából berendelni harmadáron. De nem is kell. Ez a cucc minden forintját megszolgálja.

dscf2329.JPG

A szájvizek esetében is igyekszem az összes piaci résztvevővel öblögetni kicsit. A nagy márkák hozzák az elvárt szintet, mindegyik adja, amit ígér. Én elsősorban Listerine-t használok, de nem kizárólagosan. Szeretem őket, mert többnyire 1-2 területet céloz be mindegyik termék. Te meg választhatsz, hogy aktuálisan mi a fontos neked, vagy mivel van gondod. Egészséges fogíny, fehérebb fogak, frissebb lehelet, fogzománc védelme? A honlapjukon be is tudod pipálni, milyet szeretnél és kidobja, hogy melyik felel meg a követelményeidnek. 

product-portfoliobanner_0.jpg

Ám a minap a Tescoban szokás szerint végigsuhantam a Kiárusítás soron. Nem tehetek róla, valami gyerekkori frusztráció miatt sajnálom az ott lévő termékeket. A kiárusítottak. A kidobottak. Akik leárazva sem kellenek a kutyának se. Márcsak részvétből is elmegyek a polcok előtt, ennyivel adózva azoknak a szakembereknek, akik ezeken a, mondjuk ki, totálisan besült árucikkeken dolgoztak. Mert honnan is gondolhatta volna az a kizsigerelt, alulfizetett, motiválatlan tervező, hogy az általa a karácsonyi szezonra kitalált minyonos karácsonyfadísz itt fogja végezni, nagy halmokban, július közepén? Ezen elmélkedtem, amikor egy kellemes színű flakon tűnt fel előttem:

pro-formula-multiprotect-szajvizs9-300-300.png

Tesco saját márkás szájvíz. Ohh yeahh!

Lecsaptam rá, kérdés nem fért hozzá, jött velem. Visszakacsintanék a korábban említett gondolatra, miszerint a jelentősebb piaci résztvevők szerényen 1-2 célt határoznak meg szájvizenként. Na de nem ez a tökéletes fegyver! A Tesco Pro-Formula Multiprotect bedob mindent a kosárba: 6 az 1-ben. Mondjuk ki, így elsőre soknak érezzük.

Hadd menjek vissza megint az időben. Gyerekkorom egyik meghatározó élménye, amikor megvettük a vágyott karácsonyi ajándékot: hatalmas doboz, rajta a felirat - 36-FÉLE TÁRSASJÁTÉK! Szenteste az egész család az ebédlőasztalnál, remegő kézzel bontottuk ki. Volt benne 4 bábu, 3 különböző társasjáték, illetve két dobókocka, amivel lehetett játszani 33 további játékot. Mai napig nem értem, hogyan szórakoztathat bárkit is két dobókocka, a csalódottság akkor ott alaposan átjárt. Gyerekfejjel inkább csak egy kérdőjel volt bennem, felnőttfejjel már nem szégyellem kimondani, minket bizony átb@sztak.

giphy-downsized_3.gif 

Ahogy megláttam a 6in1 feliratot, önkéntlenül is a dobókockákra gondoltam. De a pozitív énem azonnal érkezett és nekifogtam összeszedni, mik lehetnek a varázslatos hatosfogat alkotóelemei.

A címkén ez áll:

Antibakteriális szájvíz, mely segít megakadályozni a plakk- és fogkőképződést, frissíti a leheletet, megőrzi a fogak természetes fehérségét, és csökkenti az ínyproblémákat. 

Ha mindent különveszük, ez akkor is csak öt, de ne legyünk szőrösszívűek, alkoholmentes a termék, tudjuk be azt a hatodik elemnek.

A célokat már tudjuk, lássuk az ízét. Alacsonyra tettem a lécet, azt sikerült megugrani. Nem mondom, hogy rossz, de emlékeztet valamilyen rágóra. Vagy nem is rágóra, ettem egyszer egy eldugott fagyizóban egy elég felejthető mentafagyit, inkább arra hasonlított. Alkoholmentes révén a csípőssége egészen visszafogott, inkább üdíteni próbált. Ha belekalkulálom, hogy hol találtam (minyonos karácsonyfadíszek, ne sírjatok, már csak fél év és tietek a színpad, kitartás!), illetve hogy mennyiért (499Ft), a megérte az árát kategóriába sorolható.

Összegzés:

A 3 tesztalanyból gyakorlatilag mind a 3 átment a vizsgán, mert amit kínáltak, azt hozták (nagyvonalúan eltekintek a 6in1 címkétől), jó ár/érték aránnyal rendelkeznek, illetve tartós használatra mindegyiket alkalmasnak ítélem.