Amit egy férfi is megkönnyez - fogkő, te alattomos

Már 6 hete fenn virít a fogszabályzó, eljött az első kontroll ideje.
giphy-downsized2.gif

A fogszabályozás során a fogorvosok puccosan nem konzultációnak vagy kontrollnak hívják a néhány hetente megejtendő találkát, hanem aktiválásnak. Először nem értettem, de később egyértelművé vált. Ezekre az alkalmakra ugyanis odamész, mint egy ember, önbizalommal, elfelejtve milyen volt hetekkel ezelőtt, amikor nem tudtál harapni, enni, esetleg aludni. Mostanra viszont mindez a múlté, csillapodott a lüktetés, a feszülés, az emlékek pedig megszépülnek az idő múlásával. 

 giphy-downsized.gif

Már-már nagyképűen besasszéztam, viccelődés a recepción, csipkelődés az asszisztenssel, aztán ugrás a székbe. A doktornő tárgyilagosan közli, hogy akkor nézzük meg először a fogkövet. Én a fogkőről előtte nem sokat tudtam, mondhatni, nem készültem belőle. Az eszköz, ami előkerült, egy ultrahangos fogkőeltávolító volt. Megnyugtatott, hogy "ultrahangos", hisz az végtére is csak hang... ultragyors hang... mindegy, bölcsészként inkább jelentéstanilag közelítettem, mint a fizikáján elmélkedtem volna, így amiben biztos voltam, hogy nem fájhat. Ebben tévedtem én nagyot. Sírni mostanában ritkán sírok, de ott, akkor jót tett volna. Már a felső fogív után azt éreztem, hogy inkább megnézném még háromszor az Andorra-Magyarországot felvételről, csak legyen már vége. Az alsó fogívnél már jócskán vérzett az ínyem, és úgy köptem, mint Stallone bármelyik Rocky filmben a 10. menet környékén. Ekkor jöttem rá az "aktiválás" jelentésére. Itt 6 hetente a fájdalmat, a félelemet aktiválják és csak azért telik el ennyi idő két látogatás közt, hogy elfelejtsd az előző szeánszot.

A fogkőeltávolításról álljon itt egy animáció, hogy is zajlik:

Azt mondják, ha gyakrabban van szedve, illetve persze ha odafigyelünk a fogmosáskor rá, akkor a későbbiekben már egyáltalán nem fájdalmas. Hát erre nem fogadnék, de bizakodó vagyok.

De lássuk jövetelem valódi célját, hogy is áll a fogszabályzó. A kis bracketteket szépen kinyitogatta Gyarmati doktornő, majd kiemelte a drótívet alul-felül. A felső fogíven maradt az eredeti fémszál. Az alsó fogsorban viszont már érezhető némi mozgás, ott egy vastagabb ív került be. Ezeknek mind van egy száma egyébként, amit inche-ben mérnek. Néha látom fórumokon, hogy megy a menőzés, hogy "Neked még csak 13-as? Nekem már 18-as van benn". Hát, ha valakit boldoggá tesz ez, kérdezzen rá a számokra, engem nem különösebben villanyoz fel.

 giphy-downsized_1.gif

Újra nekifutottunk, hogy a korábban, hátulról letörött brackettet visszategyük. Újra polír, ragasztás, kékfény. Biztos, ami biztos kaptam még egy kis harapásemelőt, így megint csak módosult a két fogsor záródása, csak hogy ismét legyen mit megszokni. 

A fogkőeltávolítás meggyőzött róla, hogy alaposabb legyek, jobban erőltetem azóta a fogköztisztítót, egycsomós fogkefét.

Sőt kaptam nemrég egy elektromos fogkefét is. Egy alaptípus az Oriflame-től, de nagyon kíváncsi voltam, mert eddig csak mások kezében (szájában) láttam ilyesmit.

Azt kell mondanom, nagyon pozitív benyomást tett rám. Már azt is látom, mik a hátrányai egy kezdő darabnak (elemes, így költségesebb a fenntartása, nem állítható a sebesség, nincs rajta visszaszámláló), viszont összességében, pláne kiindulásnak tökéletes.

23528_2.png

Forrás: http://www.naturalswedishbeauty.com/shop/oriflame-optifresh-electric-toothbrush/     

Pár napja kérdezte egy kollégám, hogy érzek-e már javulást a fogsoromban.

Javulást? Azt nem, inkább csak változást. Biztosan neked is megvan az az állapot, amikor fürdőszobafelújításnál leverik a csempét, kiveszik a kádat, por és kosz minden és azt érzed, ennek sose lesz vége. Nem látod a végét a történetnek, és megfordul a fejedben, tuti bele kellett-e vágni. Nem látsz javulást, csak, hogy jócskán megváltozott minden. 

Na jelenleg én most ebben a fürdőben kuporgok valahol a letört mosdókagylón.