Már a fogtündér sem a régi - utolsó simítások a felragasztás előtt

Az orrsövény-műtétet követően kivártam a 4-6 hetes gyógyulási időt, így március utolsó hetében mentem vissza a fogászatra.
Felfrissítettük a kezelési tervet, melyik fognak hová kell mennie,
illetve egyeztettük, mi van még hátra a fogszabályzó felragasztásáig.

97451109-p1beilaor39pbbsi1qgsvak1nbe.jpg

Egy fogat kell tömni, illetve az egyik bölcsességfogamat kell húzni, hogy legyen hely a többinek. 

Május 5-én tudja a doktornő feltenni a fogszabályzót, reggel 9-kor kezdődik a móka, közel 2 órás szeánszra számítsak.

Ezúton közzéteszem a röntgenképeket, illusztrálva a helyzet súlyosságát. Volt egy elképzelésem, hogy a fogsor egy olyan rendszer, mint egy sakktábla. Minden fog egy bábu, aminek van egy fix helye, funkciója és pontos szabályok mellett kiválóan muzsikál a köztük lévő összhang.
Na, most az én esetemben azt tudom elképzelni, hogy valaki véletlenül meglökte az asztalt, amin a tábla állt, és lányos zavarában, nehogy észrevegyék, véletlenszerűen visszadobálta a bábukat.
Ez az én szám:

rontgen1.jpg

 Az "Előtte" képeket sem mutogatnám fogkrém-reklámban:

14_2.jpg

 18623005_1695981943760356_369878071_n.jpg

A körzeti fogorvoshoz mentem elvégezni a kért változtatásokat, a tömés és a húzás is simán ment.

A bölcsességfogamat elkértem, és habár nem tettem a párnám alá lefekvés előtt, a feleségem jóvoltából meglátogatott a fogtündér, és hozott egy Playboyt. Hát, már a fogtündér se a régi...

Volt azonban egy másik ajánlása is a doktornőnek. Mivel a jelenlegi tiri-tarka fogsoromat a rossz nyelvállásom okozza, érdemes lenne ellátogatnom egy logopédushoz. Értitek, nekem! Nekem, aki iskolás koromban úgy szavaltam, hogy a tábla fölé lógatott szegény Kölcseynek is sírt a fél szeme a boldogságtól. Ám nincs mese, ha tartós eredményt akarunk, és nem szeretném, hogy a szabályzó levétele után pár évvel visszaálljon minden a mostani káoszba, változtatni kell a nyelvmozgásomon. 

Na most valamiért nekem a logopédusról, mint foglalkozásról egy erős ötvenes, őszhajú, csendes férfi jutott eszembe. Mint egy zongorahangoló. Vagy egy népszámlálási biztos. Számomra ezek olyan nyugis, de precíz melóknak tűnnek. Azt sem tudtam elképzelni, hogy zajlik egy ilyen foglalkozás.

"Az az R még nem berreg eléggé, hadd halljuk még egyszer!"

vagy

"Bemelegítésnek 40 nyelvkörzés balra, 40 jobbra, aztán 30 buborékfújás gömbrágóval". 

Mindenesetre kaptam egy névjegyet és én döntöttem el, hogy felhívom-e.
Ekkor még közel egy hónapom volt hátra a május 5-i nagy napig.