Szájüregi avantgárd - így festem meg a fogaimat

Több olvasó jelezte, hogy balga módon kihagytam egy korábbi összeállításomból a lepedékfestő tablettát, mint a fogszabályzás során felmerülő szájápolási eszközt. Most ezt is kipróbáltam.

Gyerekként egy megmagyarázhatatlan okból kifolyólag imádtuk azt, amikor egy nyalóka vagy cukor valamilyen természetellenes színűre festette a nyelvünket. Meg a szánkat. Meg a pólónk ujját, amibe a szánkat töröltük. Ezután mondjuk már érthető, hogy édesanyám hangja miért volt hasonlóan természetellenes, miközben felvázolta, hogy ha valaki még egyszer ilyen hülyeséget hoz a portára, olyan helyre dugja fel neki, amit amúgy ritkán festenénk nyalókával.

Aztán eltelt 20 év, és szembejött valami, amire nem számítottam.

Plakkfestő tabletta. 

Elhiszem, ha ez most így elsőre nem izgatott fel senkit. Igaz, ami igaz, nekem nem is volt tiszta, mi is ez. Mi a borjúláb az a plakk? Máris olvasható egy online forrásból a díszes definíció:

Plakknak az ételmaradékokból és baktériumokból álló, fogaink felszínén és a szájüregünkben felhalmozódó vékony filmréteget nevezzük, ami eltávolítás hiányában fogszuvasodást, ínygyulladást, fogkőképződést eredményez.

 Szóval magyarul a lepedékről beszélünk, ez a tabletta meg megfesti és te meg látod, hogy ha bénán mosol fogat.

Nem is azon csodálkoztam én, hogy van ilyen, hanem azon, hogy ez már RÉGÓTA van, én meg még nem is hallottam róla. Tény, hogy nem egy létszükséglet, de mint ötlet, nagyon jó.

Na de lássuk, hol lehet kapni. Online lehet könnyedén, beírod, aztán jönnek a lehetőségek. Offline kicsit nehezebb. 5-6 debreceni gyógyszertárat és drogériát trappoltam végig eredménytelenül. Aztán amikor nem vártam, nem kerestem, egyszer csak szembejött. 

curasept-plakkfesto-tabletta-12x.jpg

Forrás: https://www.pharmaplaza.hu/curasept-plakkfesto-tabletta-12x

Vannak más fajtái is, számos márkánál. Amiben különböznek, hogy valamelyiket vízben oldod fel és öblögetsz vele, míg az általam kipróbáltat rágni kell fél percen át. Utólag már látom, hogy ez annyira nem volt nyerő, mivel a fogszabályzó megléte a rágást is megnehezíti, illetve a kis tablettadarabok is hamarabb fennakadnak a fémen.

Rámentem, 3x próbáltam meg, de mivel mindegyik ugyanazt az eredményt hozta, nem futottam neki többször, dokumentáltam a látottakat.

Fél perc rágás után tehát az alábbi eredmény születik:

 plakkfesto1.jpg

 

A kérdés ugye, hogy mit kellene látnunk? A használati utasítás azt mondja:

Két különböző színnel festi meg a régi és az új plakkot. A régen lerakódott plakkot kékre, az újonnan kialakultat pedig pirosra festi.

Hát ember legyen a talpán, aki itt éles határokat lát vagy azonosítja a régi és új lepedéket. Tény, hogy itt-ott egyértelmű a pirossal megfestett fogfelület, illetve főleg a fog és az íny találkozásánál erősen kékes, de többet nem igen mernék határozottan állítani.

Meg is volnánk a lényeggel, már csak le kellene szedni. Gyors öblögetés után gyakorlatilag változatlan volt a színtérkép. A papíros szerint ha látunk elszíneződést, mossunk egyszer fogat és minden helyreáll. Ebben a fázisban a vérnyomásom már meredeken kúszott fölfelé. Na nem a tabletta eredményessége miatt, hidegen hagyott, hogy hupilila vagy ciánkék a lepedékem. A gondom az volt, hogy a több tízezres kerámia brackettek is lila színben pompáztak és elég messze álltak az "esztétikus" vagy a "fehér" jelzőtől.

Fogmosás újra nagy erőkkel. Alig történt valami, talán a sötétebb foltok lementek. Arra gondoltam ekkor, hogy nagyon le fogom húzni a terméket egy cikkben, mert ez bosszantó. Öblögetés szájvízzel. Semmi változás, a szám még mindig olyan színű volt, mint a DiCaprioé a Titanic elsüllyedése után négy nappal. Az járt a fejemben, hogy írok egy panaszlevelet a gyártónak, hogy nem ez állt azon a rohadt papíron. Ekkor újra fogmosás, csatába küldtem az elektromos fogkefét is. Na itt már egyértelmű változás következett be. A fogkefefej is kékeslila lett. Letettem a panaszlevélről, arra gondoltam, inkább feljelentek mindenkit, akinek köze van ehhez az ökörséghez, de lehet még a gyárat is felgyújtom.

hulk.gif

Kábé a negyedik fogmosás és számtalan öblögetés után eltűnt a színesség. Lassan visszaállt a pulzusom is a normál tartományba, le tudtam vonni a konzekvenciát. 

Nem ez lesz az a termék, amit rendszeresen fogok használni (egyébként heti 1x ajánlja a gyártó). Nekem nem egyértelmű az értelmezés, és szerintem bárkit simán megtéveszt az eredmény.  

A szlogenük mondjuk 100 százalékosan igaz:

"Próbálja ki, érdemes, meglepő lesz a látvány!"

Meglepetés, az volt. Másnapra csak a nyelvem maradt színes. Mint gyerekkoromban.