A fogszabályzós beauty blogger válaszol - interjú Orsival, a From Orsi with Love blog szerzőjével

¤Amikor a blogom kezdetén körbenéztem, hogy kik írnak hasonló módon a fogszabályzásról, már akkor szembejött a From Orsi with Love néhány posztja, melyben a népszerű bloggerina rendkívül jó stílusban mesél a szabályzós élményeiről. Aztán amikor elolvastam a '10 random fogszabályzós tény, amiről senki nem beszél' című írását, már biztos voltam benne, hogy kérdezni szeretnék tőle.  

felnottkori_fogszabalyzas_oktober.jpg

1. Külön tudod-e választani magadban a beauty bloggert és a hétköznapi nőt? Melyik szerette volna jobban a fogszabályzót?

Persze! Egyértelműen a hétköznapi nő szerette volna jobban. Sokkal régebb óta voltam elégedetlen a fogsorommal, mint ahogy a blogolás ötlete felmerült bennem. Valójában soha nem szerettem a fogaimat, de fogszabályzót sem szerettem volna. Meg kellett érnem hozzá, és eljött az a pont, amikor azt éreztem, hogy már nincs időm halogatni.

2. Mesélj egy kicsit róla, hogyan jutottál el a "lehet, hogy fogszabályzóra volna szükségem" gondolattól odáig, hogy felkerültek a fémtappancsok!

Ez nagyon hosszú folyamat volt. Azt rég tudtam, hogy valamit kezdenem kell a fogaimmal, mert nem szépek, és sokáig piszkálta a fantáziámat a direkt héj. Ez ugye egy gyors eljárás, pikk-pakk felragasztják a kis porcelán lapocskákat a front fogakra, ezzel egységes képet kialakítva. Minimális csiszolással jár, de azért mégis csak hozzá kell nyúlni a fogzománchoz miattuk. Mivel alapvetően nagyon egészséges fogaim vannak (*lekopogom*), vétek lett volna egy ilyen beavatkozásnak alávetni őket. Körülbelül két éve egy kedves barátnőm csináltatott magának fogszabályzót, és végigkövettem az egy éves változást. Miután láttam a gyönyörű végeredményt, elmentem az orvosához... És most itt vagyunk. Azt hiszem ő adta meg a végső lökést, amiért nagyon hálás leszek mindig.

felnottkori_fogszabalyozas_elso_nap.jpeg

Első nap a tappancsokkal

3. Milyen típusú készüléket viselsz?

Két másik helyen is jártam kíváncsiságból, és egyrészt nagyon drágának találtam őket, másrészt az orvosok sem voltak szimpik, és elbizonytalanított, hogy mindkettő teljesen mást mondott a konzultáció során. Már abban sem volt köztük egyetértés, hogy melyik fogaim hiányoznak - mert hogy korábban ki lett húzva néhány, még a kiskamaszkori fogszabályzás miatt (amit anno abbahagytam sajnos). Mivel láttam a munkáját, és árban is nagyon korrektnek találtam, Dr. Sziklavári Györgyöt választottam, és egy pillanatig sem bánom, nagyon elégedett vagyok.

Hagyományos gumis fogszabályzóm van zafírkristály tappancsokkal. Azért szeretem, mert nagyon-nagyon esztétikus, alig észrevehető. Sokszor előfordul, hogy hosszú percek telnek el, mire feltűnik valakinek.

Ezt onnan szoktam látni, hogy hirtelen elkezdik a számat nézni. Na ilyenkor tudom, hogy észrevették! (nevet) De olyan is van, hogy egyáltalán nem tűnik fel, csak ha szóba kerül, és akkor rácsodálkoznak hogy "jaj, tök jó, nem is látszik!". Ez azért van, mert a brackettek teljesen áttetszőek, így a fog színét veszik fel, ezzel pedig teljesen beleolvadnak. Egyedül a fém ív "látványos". Szerintem a ma létező tappancsos fogszabályzók közül ez a legkevésbé észrevehető, így felnőttek számára nagyon ajánlom, ha diszkrét készüléket szeretnének.

4. Mennyire volt súlyos a kezdeti helyzet, milyen problémák voltak, amiket szerettél volna "szabályozni'?

Engem legfőképp az első fogaim zavartak a felső fogsoromban. Volt köztük egy rés, az a bizonyos "öt perc", ami borzasztóan idegesített, és az egyik fogam picit előrébb is állt. Se szemből, se profilból nem volt előnyös a mosolyom.

Mások szerint cuki volt, meg szexepil, meg ilyesmiket mondtak, de valójában nem mások miatt akartam a fogszabályzást, hanem azért, hogy én elégedetten nézhessek tükörbe.

Ezen kívül voltak más bajok is, például az alsó fogaim a felsőkkel ellentétben torlódtak, kicsit egymásra voltak csúszva, de ez alapvetően nem zavart, mert nem látszott. Viszont úgy voltam vele, hogy ha már elkezdtük, csináljuk rendesen, és ne csak esztétikai szempontból legyenek rendben a fogaim. Szerettem volna, ha a harapásomat is beállítjuk, mert korábban sajnos előfordult, hogy egymást törték le a fogaim.

5. Hogyan fogadta a környezeted?

Nagyon pozitívan fogadták! Persze szinte mindenki hozzá tette hogy "jaaaaj, hát te így is szép vagy", meg "egyáltalán nem gázak a fogaid", de mivel látták rajtam, hogy nekem ez fontos, és már attól is boldog lettem, hogy felrakták, támogattak. A blogot kb. egy időben kezdtem el a fogszabályzással, szóval mondhatni az olvasóim már így ismertek meg, nekik ez a természetes, hogy én fogszabályzós vagyok. Az lesz az újdonság, ha leveszik. :) De sok pozitív visszajelzést kaptam a fogszabályzós posztokkal kapcsolatban, és volt, aki ezek hatására ment el szakorvoshoz, aminek őszintén nagyon örülök! A férfiak számára ez kuriózum, teljesen beindítja a fantáziájukat, ami nagyon vicces szerintem. Bár szingli vagyok, mióta feltették, a férfi ismerőseim közül bezsongtak páran, rajtuk nagyon jól szoktam szórakozni :)

felnottkori_fogszabalyzas_2_ora_alatt.png

Hihetetlen a változás - mindez 2 óra alatt

6. Mennyire volt nehéz megszokni? Voltak-e a viselés során fájdalmaid?

Viszonylag könnyen megszoktam szerencsére, pár hét volt az összecsiszolódás időszaka, mire megszoktam, hogy van valami a számban. Nincs olyan dolog, amiben nagyon zavarna, inkább csak változtatnom kellett pár dolgon, például azon, hogy mibe harapok bele, vagy hogy nem tudom kinyitni a hullámcsatot fogszabályzóval. Talán ez volt a legzavaróbb, de már megszoktam. A fájdalom az kegyetlen volt, nem hazudok. Márciusban került fel a felső fogívemre, májusban az alsóra, és azt az 1-1 hetet megszenvedtem, ami ezután jött.

Egyébként túl lehetett élni, és azt mondom, hogy ha két évig fájna állandóan az állkapcsom, de utána egy életen át szép fogaim lennének, akkor is megérné.

Nekem nagyon bevált amúgy az Algoflex Forte, ezt azóta mindenkinek szoktam ajánlani. A folyamatos lüktetést teljesen megszüntette, csak érintésre, koccanásra sajogtak a fogaim, így sokkal elviselhetőbb volt az a néhány nap az elején. A konzultációk után eleinte 1-2 napig fájtak a fogaim, mivel felül elég intenzíven kellett őket mozgatni, akkor is lecsúszott néha egy-egy szem fájdalomcsillapító, de volt, hogy csak érzékenyek lettek, és pár felszisszenéssel túléltem. A gumizás kb. egy hónapja lépett be az életembe, na ezt utálom, de tényleg. Egyrészt macerás, másrészt fájdalmas, szóval nem lettünk jó barátok.

7. Nem merült fel benned az elején, hogy mi lesz a bloggal, ha képtelen leszel a fotókon őszintén mosolyogni?

Dehogy! Az sokkal rosszabb lett volna, ha a csúnya fogsorom miatt nem merek mosolyogni, vagy nem merek egy videóban beszélni pl. Instagramon. Sőt, pont ez volt anno a baj. Soha nem készült rólam olyan kép, amin vigyorogtam, csak ilyen kis szolid mosolygást engedtem meg magamnak. Az első fogszabályzós napomon aztán lőttem egy 'before' szelfit, és megosztottam az ismerőseimmel, meg az olvasóimmal is, hogy tessék, itt a kusza fogsorom, de ezt most látjátok utoljára. :)

felnottkori_fogszabalyzas_marciustol_aprilisig.png

8. Hogyan alakult át az étkezésed?

A felhelyezést követő egy-egy hétig pép-diéta volt, mivel abszolút nem tudtam rágni. Viszont remek smoothie variációkat gyártottam, meg fincsi gazpachot, turmixolt csokis zabkását, de néha már krumplipürével is durvultam. Mikor elmúlt a fájdalom, akkor elkezdtem visszaszokni a szilárd ételekhez. Eleinte féltem, hogy letöröm a bracketteket, de csak az ívet "sikerült" kétszer, míg a vékonyabb volt bent. Néhány hét elteltével, mire teljesen megszoktam a fogszabályzót, már szinte mindent ugyanúgy megettem. Van egy-két dolog, amire figyelek, például nem harapok bele nagyobb, keményebb ételekbe (alma, szendvics), inkább elcsipegetem őket, vagy felkockázom. Étterembe fogkefével járok, ezt már megszoktam, mert általában a fél menü feltekeredik a fogszabályzóra. Egyébként nem fogytam, dehogy is! Azért szerintem ennyire nem drasztikus a fogszabályzás, vagy csak én veszem túl lazán. De a zsíros kenyér is puha, meg a pörkölt is nokedlivel, szóval nem érzem indokoltnak a koplalást. Lehet, hogy az első héten leugrott egy kiló, mikor gyümölcsturmixon és joghurton éltem, de azóta volt ideje visszakúszni.

9. És végül talán a legtesthezállóbb téma: szájápolási termékek. Mely márkákat, eszközöket szereted leginkább?

Oral-B elektromos fogkefét és Colgate 360° Black manuális fogkefét használok felváltva. Általában reggel az elektromost, este pedig a manuálist, de ez változó. Mindkettőt nagyon szeretem, szerintem remekül tisztítanak. A fogkrémet mindig váltogatom, mindig valamilyen fehérítőset használok, nőként én is meg vagyok kattanva a hófehér fogakért, bár nagyon távol állok tőlük, főleg a kontroll előtti napokban, mikor már láncdohányosnak tűnök az elsárgult gumiktól. Listerine szájvizet is használok. Ami rendszeres lett az életemben, az a fogköztisztító, ebből nem tudom, milyen márkám van, valamilyen olcsóbb verzió, de a célra tökéletesen megfelel. Ezzel tudom nap közben is kitisztítani a fogaim és az ív közti rést, szóval ez általában a táskámban van. A fogselyemmel hadilábon állok... Soha nem szerettem használni, és bár próbálom magamra erőszakolni, sajnos nem használom napi szinten. Már csak azért sem, mert nagyon macerás az összes fogamnál keresztül fűzögetni az íven, hogy egyáltalán be tudjam húzni a fogaim közé. Türelemjáték...

10. Mit üzensz egy mondatban azoknak, akik még hezitálnak a fogszabályzó kapcsán?

Ne várjatok! Ha akkor megcsináltattam volna a fogszabályzót, mikor először gondoltam rá, már réges régen hollywood-i mosolyom lenne!

 

 

Köszönöm Orsinak a válaszokat, további élményeiről olvashattok Facebookon vagy Instagramon!

Te is elmondanád a történetedet? Szeretnél inspirálni másokat? Keress bátran!

Kövesd a Nagy Szájalakítást Facebookon és Instagramon is!

Follow my blog with Bloglovin