"Csak egy jó ötletnek indult, nem gondoltam volna, hogy ennyire aktív lesz a közösség" - interjú Kallos Tamással

Új rovat indul a Nagy Szájalakítás felületén. Olyan fiatalokat kérdezek, akik hozzám hasonló cipőben járnak, vagyis bevállalták a fogszabályozást. Hiszek benne, hogy az ő tapasztalataik, élményeik segíthetnek azoknak, akik még nem határozták el magukat. A célunk közös: szép mosoly, egészséges fogak - kortól függetlenül. Elsőként rendhagyó módon a Fogszabályzósok Klub facebook csoport alapítóját, Kallos Tamást kérdeztem, aki az egyetemi évei alatt viselte a fémtappancsokat.

22008119_10214187489300492_5197903403130101291_n.jpg

1. Mint a Fogszabályzósok Klub életre hívója, mesélnél egy kicsit a csoportról?

2015 júniusának a végén jött létre a csoport és eleinte mindössze hárman voltunk. Kezdetben nem voltak konkrét célok, csak annyi, hogy osszuk meg a fogszabályzós panaszokat egymás között. De ekkor még csak felvetődött, hogy ha lesz majd esetleg még 1-2 sorstársunk, akkor betesszük őket is a csoportba, szolidaritásképpen. A kezdeti háromról lassan növekedtünk, eleinte hetente 1-2 személy jelentkezett, majd idővel egyre több. Nem hirdettem abszolút sehol, ma sem teszem. Csak egy jó ötletnek indult, nem gondoltam volna, hogy ennyire aktív lesz a közösség. A jelenlegi 440 tagból körülbelül ötöt ismerek személyesen, így nem tudom, hogy az emberek hogyan találnak rá a csoportra, például ajánlás vagy keresés útján.

2. Mit tartasz a csoport fő erényének?

Személy szerint nagyon örülök neki, hogy ennyire megmozgatja az embereket. Meg tudják vitatni a panaszaikat, illetve sokaknak fontos, hogy valahol mutogathatják a hollywoodi mosolyukat. Tudom mennyi kínnal jár ez a folyamat, így sokszor átérzem azt, amiket posztolnak a többiek.

3. Te magad is viselted a szabályzót. Hogyan indult a dolog?

Több, mint 3 és fél évig viseltem, 2014 októberétől 2017 júniusáig. Még másodéves egyetemista koromban kerültek fel, Kolozsváron jártam egy fogászatra. Alapvetően én sem voltam megelégedve a fogsorommal esztétikai szempontból, viszont engem édesanyám is nagyon befolyásolt. A szüleim szponzoráltak, egyedül nem is tudtam volna finanszírozni. Végül kiderült, hogy nem csak a kinézet, hanem a harapáskorrekció miatt is szükséges.

4. Milyen típusú készüléket viseltél?

"Hagyományos", fémes, rögzített szabályzóm volt. 

5. Hogyan fogadta a környezeted?

Mindenki jól fogadta, nagyon hamar megszokták. De szó, ami szó, nagyon örültem, amikor végre lekerült.

19780480_10213390059445244_7618151775902937452_o.jpg

6. Mennyire volt nehéz megszokni? Voltak-e a viselés során fájdalmaid?

Előfordult számtalanszor, hogy felsértette az ajkamat vagy a szám szélét.... de hát ez ezzel járt. Ami nagyon idegesített, hogy nem tudtam enni mindent, mert féltem, hogy leesik a brekett. Összességében a 3 és fél év során körülbelül tízszer biztos leesett... ha nem többször. Ilyenkor mindig plusz pénzbe került a visszarakás és időveszteség... meg idegeskedés. De az aktiválások, konzultációk után nem emlékszem fájdalmakra.

7. Hogyan befolyásolta az étkezési szokásaidat?

Valójában nem befolyásolta túlságosan az étkezésemet, csak jobban oda kellett figyeljek, hogy ne essenek le a brekettek. Ahogy említettem, ez nem mindig sikerült.

8. Mi volt számodra a legrosszabb a fogszabályzó viselésben?

Egyrészt az említett esetek, amikor leestek a brekettek. Illetve a hosszú időintervallum. Mindig vártam én is azt a bizonyos hollywoodi mosolyt, de amikor a végéhez közeledve minden alkalommal azt hallottam, hogy "Még egy utolsó hónapot hordanod kell", amiből még minimum egy fél év lett valahogy, na az elég elkeserítő volt.

9. Volt olyan része, amit nem tudtál megszokni, amit nagyon nem bírtál?

Volt egy ív a szájpadlásomon, viszonylag hamar megszoktam, de azt nem mondhatom, hogy kellemes volt. A szájápolásomban nem következett be gyökeres változás, talán ami egy kívülállónak furcsa lehet, hogy éjszakánként még úgynevezett retainer-t viselek.

10. Mi a helyzet most, miután lekerült?

Hála istennek, semmilyen "maradandó" nyoma nincsen a fogszabályzónak. Elmondhatom, hogy elértem a vágyott fogsort. Az első két fogam között ugyan van egy apró rés, de az már így marad, nem szeretnék újabb procedúrába kezdeni.

+1. Mikor jártál legutóbb fogorvosnál?

Legutóbb a fogszabályzó hatásának utánkövetése miatt voltam, illetve egy tömés volt aktuális.

 

Te is elmondanád a történetedet? Szeretnél inspirálni másokat? Keress bátran Facebookon!

Köszönöm, hogy elolvastad a posztot, kövesd a Nagy Szájalakítást Facebookon és Instagramon is!

Follow my blog with Bloglovin